کد خبر : ۲۲۱۸۱۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۷ ساعت ۰۶:۵۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
46 درصد فوتی های سال 94 دزفول بیماران قلبی و عروقی بوده اند/ سهم 14 درصدی سرطان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 46 درصد فوتی های سال 94 دزفول بیماران قلبی و عروقی و 14 درصد نیز ناشی از سرطان ها بوده اند.

 46 درصد فوتی های سال 94 دزفول بیماران قلبی و عروقی بوده اند/ سهم 14 درصدی سرطان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، مهدیه توکلی ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول اظهار کرد: هزار و 878 مورد فوتی در سال 94 در شهرستان دزفول ثبت شده است که از این آمار،  46 درصد یعنی 822 نفر بخاطر بیماری های قلبی و عروقی فوت کرده اند.

وی افزود: 264 نفر معادل 14 درصد نیز بر اثر سرطان ها و تومور، 7 درصد بر اثر بیماری های دستگاه تنفسی و 105 نفر معادل 6 درصد نیز بر اثر حوادث ترافيکي در سال گذشته در دزفول جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تغذیه نقش مستقیمی در بحث بیماری های نظیر سرطان و قلبی عروقی دارد به همین دلیل بازرسان بهداشت شهرستان به صورت مستمر از بوفه های مواد غذایی موجود در مدارس دزفول بازدید بعمل می آورند.

توکلی با اشاره به همکاری خوب مدیران مدارس در این زمینه، تصریح کرد: دراین بین اما برخی مدارس نیز هستند که به محض ورود کارشناسان ما برخی مواد غذایی و اجناس را به سرعت از بوفه خارج کرده و پس از رفتن کارشناسان مجددا در جای خود می گذارند.

وی عنوان کرد:حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول برحسب نيازعلمي بدن دانش آموزان يک جدول غذایی متنوع و کاملا سالم را تهیه کرده  است که لازم است اداره آموزش وپرورش از این طرح بهداشتی استقبال لازم را بعمل آورد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول یادآور شد: در این پایگاه تغذیه سالم حتی غذای گرم نیز وجود دارد و میزان هزینه ها نیز کاملا بر اساس توان دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

توکلی اظهار کرد: پیشنهاد می شود که آموزش وپرورش دزفول درراستای مدیریت مواد غذایی بوفه های مدارس و سلامت دانش آموزان با یک یا دو شرکت موادغذایی که از هر نظر مورد تایید بهداشت باشند قراردادی را منعقد کند تا تمام مواد و اجناس بوفه های مدارس شهرستان توسط این شرکت تامین شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون حتی دو متقاضی دارای شرکت نیز برای حضور در مناقصه این طرح اعلام آمادگی کرده اند بنابراین خوب است که اداره آموزش وپرورش بزودی این طرح را بصورت پایلوت در مدارس یک منطقه اجرا کند.

توکلی بیان کرد: اگر این طرح اجرایی شود با توجه به اینکه شرکت موادغذایی که قرار است اجناس بوفه هارا تامین کند از تمام جهات مورد بررسی و نظارت مستمر قرار می گیرد شاهد افزایش رعایت مسائل بهداشتی و سلامت در مدارس خواهیم بود و دغدغه والدین مبنی بر وجود اجناس غذایی نامرغوب و ناسالم در برخی مدارس کاملا برطرف خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول درپایان تاکید کرد: لازم است که اداره آموزش وپرورش دزفول در این زمینه و تمام مباحث بهداشتی مدارس از همان ابتدا با بهداشت شهرستان هماهنگ باشد تا مشکلی درادامه راه ایجاد نشود.

برچسب ها: مهدیه توکلی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول